View Mobile version
Grebmer Carmen HSLU W
Lecturer
www.hslu.ch
Room IKM, 2. Stock Zentralstrasse 9 6002 Luzern
+41 41 228 22 60
Show email
Spatial Sound in Health Environments
Nachhaltiges Verhalten vor, während und nach Corona
Monitor Suffizientes Sharing Schweiz
Close
Grebmer, Carmen (2023). Perceiving and believing? The subjective persuasiveness of graphic design elements and eco-friendly packaging materials on consumers' environmental consciousness [Besprechung des Buchs Grebmer, C., & Diefenbach, S. (2022). Perceiving and believing? The subjective persuasiveness of graphic design elements and eco-friendly packaging materials on consumers' environmental consciousness. International Journal of Sustainable Design, 4(3-4), 234-252.]. International Journal of Sustainable Design, 4(3-4), 234-252.
Grebmer, Carmen (2022). Perceiving and Believing The Subjective Persuasiveness of Graphical and Material Eco-Friendly Packaging Design Elements Depending on Individual Environmental Consciousness. International Journal of Sustainable Design, 1-28. doi: 10.1504/IJSDES.2022.10046946
Zbinden, Marcel; Georgi, Dominik; Grebmer, Carmen; Dahinden, Larissa & Oswald, Laura (2021). Corona und Nachhaltigkeit. Ein Jahr danach Wie «nachhaltig» ist der Corona-Effekt auf das nachhaltige Konsumentenverhalten? (Bericht). Institut für Kommunikation und Marketing, Luzern.
Georgi, Dominik; Zbinden, Marcel; Dahinden, Larissa; Grebmer, Carmen & Oswald, Laura (2021). Sharing Monitor Schweiz. Wie steht es um Sharing und die Sharing Economy in der Schweiz? (Bericht). Hochschule Luzern, Luzern.
Dahinden, Larissa; Georgi, Dominik; Grebmer, Carmen & Zbinden, Marcel (2020). Nachhaltiges Konsumentenverhalten vor, während und nach Corona – die dritte Messung. Wie kann der im Lockdown entstandene Nachhaltigkeitsschub langfristig genutzt werden? Bericht Ergebnisse nach der dritten Messung im Oktober/November 2020 (Bericht).
Georgi, Dominik; Dahinden, Larissa; Grebmer, Carmen; Oswald, Laura & Zbinden, Marcel (24.06.2022). Sharing economy engagement drivers – the moderating role of the sharing industry. Frontiers in Service 2022, Boston.